Całość wykonana jest przez Brada. To jest tylko tłumaczenie!
Witam w moim tutorial o strzelaniu z broni : ). Ten tutorial powinien pomóc większości początkującym i prawdopodobnie średniakom jak animować wystrzał z broni. Pokaże gify, tłumaczenia do obrazków i "klatka co klatkę". No to zaczynajmy. Najpierw pokażę przykład zły strzelania z broni:
Jak widzisz tą animacje można porównać do gówna. A teraz na serio. To tylko dwie klatki, jeśli chcesz by animacja była płynna i porządna, musi być dłuższa, około pięć lub sześć klatek co najmniej, z dużą ilością easingu.
-Klatka 1: Stickman stoi z bronią wskazującą do przodu.
-Klatka 2: Broń w tej klatce animuje początek wystrzału, i każdy joint, oprócz stopy, powinien być w ruchu. Plecy i ręka, które nie dotykają broni powinny ruszyć się o 3-4 piksele. Głowa, szyja i noga powinna ruszyć się o 1-2 piksele, i ręka trzymająca broń powinna dokładnie pójść w górę.
-Klatki 3 i 4: Te dwie klatki to głównie easing, po prostu rusz jointy coraz to z krótszym dystansem których zacząłeś animowanie, aż w końcu dojdziesz do końca.
-Klatka 5: Zacznij ruszać jointami do punktu wyjścia - pamiętaj o easingu! Zacznij krótkimi ruchami.
-Klatka 6: Ruszaj dalej... prawie na miejscu, ale jeszcze niedokładnie.
-Klatka 7: Pod koniec zeasinguj powrót więcej niż wcześniej.
-Klatka 8: Wszystko wróciło na swoje miejsce, tylko przedramię jest o piksel bardziej w lewo, ale powtarzanie animacji zrobi to jako doeasingowanie.
Jak widzisz, nowa animacja, z mniejszą ilością skoczności, jest o wiele lepsza niż ta, którą pokazałem wam wcześniej. Teraz popatrz na animację, czego brakuję by zrobić ten wystrzał lepiej? Umm... ogień? Zrobienie ognia z wystrzału jest bardzo proste. Tutaj przykład:
Proste, ale działa. Jedyne co potrzebujesz to dwie klatki.
-Klatka 1: Dodaj figurę wystrzału, nie rób jej za dużej, ale nie rób jej także za małej, i pokoloruj ją na... gorący, mocny kolor, taki jak czerwony, pomarańczowy czy żółty.
-Klatka 2: Powiększ figurę ognia o 1 lub 2 pixele i uczyń jej kolor kolorem zanikania. Po prostu wybierz ten sam kolor co w pierwszej klatce, ale bardziej jaśniejszą.
To jest to! Ale... to może wyglądać jeszcze lepiej. Spróbujmy dodać linię biegnącą od pistoletu ku celu. W następnej animacji nie ma celu więc możemy zrobić, że strzał wybiega poza granice animacji.
Tak naprawdę robi się to bardzo podobnie jak wystrzał/ogień. Oto jak:
-Klatka 1: Zrób kolorową (Prawdopodobnie o takim samym kolorze jaki miał wystrzał) linie zaczynającą się od pistoletu.
-Klatka 2: Zrób linię większą i jaśniejszą.
Bardzo proste, bardzo dobre.
By dodać wystrzałowi prawdziwego kopa, dodajemy trzęsienie. To naprawdę proste. Porusz ziemię(w animacji nie ma podłogi, więc powinniśmy ją sobie wyobrazić jako białą) oraz sticka z bronią, wystrzałem i linią(w pierwszej klatce) w dół o około 5 pikseli, a później o trzy w górę, by dać uczucie "zakończenia" trzęsienia(w drugiej klatce). A to jest rezultat:
Jeszcze nie skończyliśmy, dodajmy światło i cienie. Kiedy pocisk został wystrzelony, powinien pojawić się cień od drugiej strony stickmana, i wystrzału broni. I w końcu powinno być też tu. To, co potrzebujesz, to zrobienie szarej, szerokości odległości stóp sticka linii. Od frontu sticka, powinno być jasno. Dodaj kopię stickmana z taką samą pozycją(można zrobić w edytorze figur pozycję wystrzału) i umieść go tylko jeden pixel w prawo(zależy w jaką stronę stick jest odwrócony)i pokoloruj kopię w tym samym kolorze co wystrzał. Podczas robienia lightingu i cienia, pamiętaj, by lighting i cienie zanikały razem ze strzałem. Oto co może z tego wyjść:
Ostatnią rzeczą jest odrzut łuski. To małe obiekty wylatujące z pistoletu podczas wystrzału. To co potrzebujemy, to małe kwadracik, który podczas wystrzału symbolizował łuskę. Wymaga wiedzy o fizyce i grawitacji, ale efekt jest ładny. Oto jak to mniej więcej wygląda:
To wszystko, jeśli chodzi o strzelanie z broni. Oczywiście, jest o wiele więcej typów broni, pokazałem podstawy i rzeczy, które poprawiają wystrzał. Przeczytaj to, jeśli nie chcesz animować jak ten z pierwszej animacji :D
|